Tuesday, April 17, 2007

Campus Shooting...

The parents who have their children at Virginia Tech must be feeling aweful yesterday. With 33 senseless deaths, the whole nation is probably feeling aweful... and South Korea even sent condolences... I wonder what drives people to become like that. And interestingly..., I'm suppose to be a pretty sympathetic guy according to Pastor Su, but I'm not really feeling anything at the moment too. Perhaps Virginia is just too far away? Anyway, police said motives are still sketchy... only said that this guy was a loner and very quiet... Hmm..., if I lose a few more friends and get quieter, would that be me?!?!? Hope not! ;) Thanks be to our God that He got a hold of me so that I didn't end up like that!

Psalm 107
1
你 們 要 稱 謝 耶 和 華 , 因 他 本 為 善 ; 他 的 慈 愛 永 遠 長 存 !
2 願 耶 和 華 的 贖 民 說 這 話 , 就 是 他 從 敵 人 手 中 所 救 贖 的 ,
3 從 各 地 , 從 東 從 西 , 從 南 從 北 , 所 招 聚 來 的 。
4 他 們 在 曠 野 荒 地 漂 流 , 尋 不 見 可 住 的 城 邑 ,
5 又 飢 又 渴 , 心 裡 發 昏 。
6 於 是 , 他 們 在 苦 難 中 哀 求 耶 和 華 ; 他 從 他 們 的 禍 患 中 搭 救 他 們 ,
7 又 領 他 們 行 走 直 路 , 使 他 們 往 可 居 住 的 城 邑 。
8 但 願 人 因 耶 和 華 的 慈 愛 和 他 向 人 所 行 的 奇 事 都 稱 讚 他 ;
9 因 他 使 心 裡 渴 慕 的 人 得 以 知 足 , 使 心 裡 飢 餓 的 人 得 飽 美 物 。
Psalm 57
1 神 啊 , 求 你 憐 憫 我 , 憐 憫 我 ! 因 為 我 的 心 投 靠 你 。 我 要 投 靠 在 你 翅 膀 的 蔭 下 , 等 到 災 害 過 去 。
7 神 啊 , 我 心 堅 定 , 我 心 堅 定 ; 我 要 唱 詩 , 我 要 歌 頌 !
8 我 的 靈 ( 原 文 是 榮 耀 ) 啊 , 你 當 醒 起 ! 琴 瑟 啊 , 你 們 當 醒 起 ! 我 自 己 要 極 早 醒 起 !
9 主 啊 , 我 要 在 萬 民 中 稱 謝 你 , 在 列 邦 中 歌 頌 你 !
10 因 為 , 你 的 慈 愛 高 及 諸 天 ; 你 的 誠 實 達 到 穹 蒼 。
11   神 啊 , 願 你 崇 高 過 於 諸 天 ! 願 你 的 榮 耀 高 過 全 地 !
Psalm 7
17
我 要 照 著 耶 和 華 的 公 義 稱 謝 他 , 歌 頌 耶 和 華 至 高 者 的 名 。

Lord, what happened was really messed up, please show your mercy on that guy... and please comfort those who were hurt... and may Your love touch more lives so that incidence such as this one won't happen again.

Joshua 1
7 只 要 剛 強 , 大 大 壯 膽 , 謹 守 遵 行 我 僕 人 摩 西 所 吩 咐 你 的 一 切 律 法 , 不 可 偏 離 左 右 , 使 你 無 論 往 那 裡 去 , 都 可 以 順 利 。
8 這 律 法 書 不 可 離 開 你 的 口 , 總 要 晝 夜 思 想 , 好 使 你 謹 守 遵 行 這 書 上 所 寫 的 一 切 話 。 如 此 , 你 的 道 路 就 可 以 亨 通 , 凡 事 順 利 。
9 我 豈 沒 有 吩 咐 你 麼 ? 你 當 剛 強 壯 膽 ! 不 要 懼 怕 , 也 不 要 驚 惶 ; 因 為 你 無 論 往 那 裡 去 , 耶 和 華 ─ 你 的   神 必 與 你 同 在 。

(Joshua 1-6,23-24; Psalm 7, 57, 107, Pro 7)

No comments: